logo    reklam

ekonomi haberleri

2010′da Altın fiyatları ne olacak?

Tarih: Aralık 17th, 2009 | Kategori: Ekonomi Haberleri | 98 Yorum »

Sponsor Bağlantılar



altin-2010-fiyatHerkesin merak konusu olan 2010 altın fiyatları konusuna bir kez daha deyinmek istiyoruz. Daha önce şu yazımızda “altın 1 yılda 4 kat değerlenecek” haberini yapmıştık. Altın 2010 yılında ne gibi bir gidişat izleyeceğini merak ediyorsanız bu uzmanlara kulak vermenizde fayda var. Genel olarak baktığımız zaman çoğu yatırım uzmanı altının 2010′da gerilemeye başlayacağını belirtiyor. Bunlara örnek olarak baktığımızda Londra merkezli Capital Economics, spot altın fiyatlarının gerileyeceğini 2010 yılında altın fiyatlarının ons/1000 doların altına ineceğini belirtiyor.

Diğer taraftan yatırıma devam eden büyük yatırımcıların ne yapmaya çalıştığı düşünülürken kültçe altın fiyatlarında müthiş patlamalar yaşanıyor. Küçük yatırımcılar altınları elden çıkarmaya bakarken birçok dev yatırımcı ise altın almaya devam ediyor..Ekonomy.net

Australia’lı yatırımcılar altınları kısa bir sürede revize edip yeni yıla para ile girme istekleri altının 1000dolar/ons düşereceği fikrini uyandırmaktadır. Buna göre baktığımız zaman altının tehlikeli bir yatırım aracına dönüştüğünü görebiliriz. Bundan sonrası tamamen şans işine kaldığı gibi çöpe atacağınız bir sermayeniz yoksa bu uzman görüşlerden sonra yatırım yapıp yapmama kararını kendiniz almalısınız.

Güncel Altın Fiyatları İçin Tıklatın..


Ekonomi Haberleri: google, , , , , , , , , , ,

98 Yorum var: “2010′da Altın fiyatları ne olacak?”

  1. isa coşkun

    Ocak 1st, 2010 saat: 6:55 pm

    ScotiaMocatta da altın fiyatını düşeceğini iddia ediyor. bende çürütüyorum onun iddiasını.
    altının kısa dönem eğrileri ve uzun dönemi dikkatle incelendiğinde, kısa dönemde dalgalı ve dik olmasına karşın, uzun dönemde rolantinin aksine, tutarlı bir artış görülmektedir. Geçmiş dönem eğrileri dikkate alındığında altının 2010 …/3 aylık dilimde müthiş bir şekilde 10 puana kadar açılması ve yine rolanti artışla seyretmesini beklemekteyim. zaten altın piyasasının talep doğrultusu da bunun bir kanıtı olacaktır. ingiliz para piyasası doların değerini artırma düşüncesinde, artık ne gibi çıkarları varsa, ama amerikalı ekonomisler ise altının değer kazanacağı yönünde yorumlar yapıyorlar. sizce neden büyük yatırımcılar altına yatırım yapmaya başladılar?

  2. sedat

    Ocak 27th, 2010 saat: 1:44 pm

    altın genelde yaza doğru düşüyor ve sonbahar başların da yükseliyor.istatistiklerde bunu gösteriyor

  3. düşünce

    Mart 12th, 2010 saat: 6:12 pm

    abd piyasaya verdigi trilyon dolarları geri çekmeye başladıgı an(1 yıl içinde %99)
    altın altın dyenleri görcem :)

  4. irfan

    Mart 21st, 2010 saat: 8:55 pm

    ben 8 yıldan beri altın alıp satıyorum.ama bu şekilde belirsiz bir şekilde ne olacagı belli olmayan bir yatırım aracı oldu altın.8 yılda inanılmaz karlar elde ettim bu yıl hala kararsızım.bana gercekten yardımcı olacak yorumlar bekliyorum. ve şunu sormak istiyorum nerde gercek uzmanlar altın fiatları hakkında neden susuyorlar

  5. nurten şahin

    Nisan 1st, 2010 saat: 8:58 pm

    büyük yatırımcılar yola devam diyorlarsa vardır bir bildikleri

  6. levent

    Nisan 5th, 2010 saat: 11:56 am

    Arkadaşlar kesin ve net olarak. 2010/2 de altın düşer. 2010/3 hafif yükseliş görülür. 2010/4 24 ayarda 58 59 u rahat görür.

  7. nurullah

    Nisan 12th, 2010 saat: 4:21 pm

    altın ne zaman zarar etmişki şimdi etsin….

  8. samet

    Nisan 19th, 2010 saat: 6:28 pm

    yha ben birsey ögrenmek istıyordumda altın özellikle hangı aylarda zamn alıyor veya düşüyor yardımcı olursanız sevınırım veya 2010 yılı için hangı yatırım daha iyidir..

  9. KEMAL ULUTOPÇU

    Mayıs 6th, 2010 saat: 12:14 pm

    Kısa ve öz olarak yazlaarı düğün mevsimlerinde altın artıyor sonra düşüyor

  10. Mehmet

    Mayıs 6th, 2010 saat: 7:10 pm

    Altın şimdide euro ya bağlı olarak yükseliyor.Bence şu andan itibaren gramı 57.00 tl altına düşmez.Fakat
    dahada yükselirmi işte belirsiz olan budur..

  11. Aynur

    Mayıs 7th, 2010 saat: 8:58 pm

    merhaba ben elimde olan bir miktar altını mı satmak istiyorum ki 100 tl yi buldu piyasalarda.ama hala kararsızım biraz daha beklemelimiyim?yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler…

  12. aliye

    Mayıs 8th, 2010 saat: 1:05 pm

    Bence bekleyin aynur hn çünkü yazın düğün zamanı daha da çok artar ondan sonra satın derim ben.

  13. hakan

    Mayıs 11th, 2010 saat: 4:03 pm

    154 gr altınım var gramı 54.68den altın kaçı gördüğüm zaman satmalıyım sizce bilenlerden yardım istiyorum.

  14. hakan fatsa

    Mayıs 11th, 2010 saat: 11:32 pm

    1250/ons gördüğünde satın. 1200 kırılmaydı onu geçti 1231 oldu, 1250 yi gördüğünüzde satın.

  15. serkan

    Mayıs 12th, 2010 saat: 12:09 am

    selamlar altına yatırım yapın gram 72 bulacak

  16. yasmin

    Mayıs 13th, 2010 saat: 11:56 am

    54 tlden altın almıştık 56 yı bulunca sattk.şimdi ise 60 larda zararımızı kapatmak için bu fiyattan alıp çıkmasınımı beklesek [çıkma ihtimalleri konuşuluyo]yada 56 lara düşene kadar bankada mı kalsın.yorumlarınızı bekliyorum

  17. bayram

    Mayıs 14th, 2010 saat: 6:16 pm

    benım gorusum altının fıyatı 70 tl bulacagına yonelık ve bunun zamanı bence temmuz sonlarıdır..

  18. tatar

    Mayıs 14th, 2010 saat: 7:55 pm

    s.a arkadaslar altın dedıgımız olay hıçte düğüne nişana bakmıyo hele şu son dönemde bende cok yakın takıpçisiyim bu işin bu işin yukselmesı once petrole sonra da dolara baglı ne zaman petrol yukseldı hemen altın yukseldı deneyın yanılmadıgımı anlıycaksınız tabi el elden ustundur daha parlak fikirlerı olan arkadaslarda yorumlarını esırgemesınler ben tum arkadaslara hayırlı bereketlı bol kazançlar temennı edıyorum saygılarımla…

  19. Aydan

    Mayıs 15th, 2010 saat: 11:13 pm

    Merhaba arkadaşlar, altın dün 60 ‘ı gördü. Bu seviye de elimdekileri satmalımı yoksa altına yatırımımı arttırmali mıyım? Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler…

  20. aysun

    Mayıs 19th, 2010 saat: 2:16 pm

    mehaba arkadaşlar benim biraz altın yapmam gerekiyo fiyatlar durmak bilmiyo beklesem mi düşer mi yardımcı olurmusunuz….

  21. konyalı ali

    Mayıs 20th, 2010 saat: 11:22 am

    arkadaşlar aslında altın 5 yıldır 10 tl fark geliyor heryıl bu yıl kotayı doldurdu yıl sonunda 62 tl yi geçmeden kapatır diye düşünüyorum

  22. Cenk

    Mayıs 20th, 2010 saat: 8:00 pm

    Altın bundan sonra daha yükselmez 54-55tl seviyesine doğru geriler 2 hafta içinde bu seviyeye düşecek

  23. birisi

    Mayıs 21st, 2010 saat: 2:06 pm

    sanın CENK abi eger senin bu görüşün tutarsa çoğu gizli el yatırımcı batar…..batarrr… batarrrr..

    ve bunlar arasında bende olobilirim…

    İNŞ senin dedigin gibi olmaz

    risk=kazanç

  24. betül

    Mayıs 22nd, 2010 saat: 2:34 pm

    slm.şu anda bir miktar paramız var acaba altına yatırsakmı nedersiniz.gerçekten muallakta kaldık.

  25. nazım

    Mayıs 23rd, 2010 saat: 9:52 pm

    altın 56 seviyesine inince al alabildiğin kadar. yani hafta içi altın al önümüzdeki ay en az %15 kar edersin uzun vadede yani 6 ay 1 yıl kadar beklersen karın çok daha fazla olacaktır..

  26. fırat,aktaş

    Mayıs 26th, 2010 saat: 12:14 am

    selam,arkadaşlar,dolara,ve,evro,ya,talebin,azaldıgı,günlerde,bende,dahil,olmak,üzere,
    altına,yatırım,yapmayı,tercih,edenlerdenim,siz,yatırımcılarada,tavsiye,ederim,bol,kazançlar,

  27. mahmut ak

    Mayıs 26th, 2010 saat: 5:09 pm

    altın büyük bi çıkışa hazırlanıyo almayı tavsiye ederim bn gramı 61 den 80.000 lik aldım..altın gramı 100 ü 1 kaç aydA geçicek bu böyle..bnden demesi…

  28. nazan

    Mayıs 26th, 2010 saat: 8:28 pm

    bugun ata 421 olmuş. gittikçe yükseliyor, elimde biraz para var altın alacağım ama düşmesini beklemeli miyim? yoksa daha da artar mı sizce?

  29. hakkı

    Mayıs 27th, 2010 saat: 10:50 am

    altın 2 ay önceki konumuna geri döner ve sonra yine yükselir diye düşünüyorum. ama yaza doğru kesin düşer..

  30. ebu-zer

    Mayıs 28th, 2010 saat: 8:26 am

    altın çok dalgalı bir seyir izliyor.siz petrol dolar
    ve euro’ya bakın.euro, dolar düşer,petrol yükselirse altın yükselir.peki euro veya dolar niye düşer?avrupa ve abd nin ekonomik istikrarı demetir bu.bu ülkelerde ekonomik istikrar y oksa paraları düşecek demektir.bu paralarda düşünce;ülkelerin olmazsa olmazı petroldur.ve petrolyükselir.petrol yükselince haliyle altında yükselir.aksi durumda da altın düşer.olay budur..peki şimdi ne olacak? işte onu ancak Allah bilir.biz sadece tahmin ederiz.benim tahminim altın çok yükselir.tabi bu bir tahmin…kimsenin başka bir şey bildiği yok.bilse kendisi kısa zamanda zengin olur.kısacası bu demektir ki, havayı takip edin. hava bulutlu/dumanlı ise kurtlar dumanlı havayı sever.(altın kurt gibidir.)
    hava duru ise kurt çıkmayacak demektir.

  31. aysun

    Mayıs 29th, 2010 saat: 1:39 pm

    kimsenin bişe bildiği yok herkes bişeyler söylüyo
    altın böyle bi seyir gösterir ve eski seviyesine düşer

  32. şevket

    Mayıs 30th, 2010 saat: 3:06 pm

    Arkadaşlar sakın altın dahada fazla yükselecek diye aldanmayın.Çünkü bazı ıraklı yatırımcılar önümüzdeki 2 hafta içinde türkiye altın borsasına 2 milyar dolarlık altın girişi yapacak.Sebebine gelince ıraktaki güvenlik riskleri dolayısıyla türkiyeye gönderip burdan işlemlerini yürütecekler buda altın borsası için %20 kazanç demek ee doğal olarakta bu kadar altın girişi oluncada haliyle altın fiyatları düşecek.Yükselecek diyenlere aldanmayın onlar büyük yatırımcılar herkesi altına yöneltip altının fiyatının yükselmesinin peşindeler bu dediklerime kulak verin…

  33. seda

    Mayıs 30th, 2010 saat: 6:48 pm

    kaç yıldır altın böyle ben altınlarımı bozdurdum altın yükseldi paraları bitirdim şimdi elimde kalanlarla almak istiyorum bir düşüyor bir yükseliyor ne yapalım şans

  34. erhan

    Mayıs 31st, 2010 saat: 12:50 am

    ya ben şunu merak ediyorum.ıraktan türkiyeye altın gelecek.acaba bu altın fiyatlarını nasıl etkiler.yardımcı olursanız sevinirim

  35. arda

    Haziran 2nd, 2010 saat: 10:07 am

    altın konusunda bizi aydınlatacak arkadaş yok mu.
    ilerleyen günlerde altın fiyatları ne olur……

  36. onur

    Haziran 7th, 2010 saat: 1:18 pm

    beni iyi dinleyin altın düsmez neden düşmez söylüyorum 1,faizler düsük bankalar musteriden aldığı parayı altın fonuna yatırıyor altını yukseltiyor parayı ikiye katlıyor 2,avrupa da para krizi var para basıyorlar enflasyon çıkmasın diye altını yükseltiyorlar eeeee birde amerika artık doları yükseltiyor onsta bu kırizde düsmez altın 100 tl olabilir ciddiyim

  37. murat

    Haziran 7th, 2010 saat: 2:31 pm

    slm sevgili arkadaşlarım altının seyri yükselişte bana kalırsa bu ayın 15 inde altının gramı 65 olur eğerki geçmesse 65 i düşüşe geçmektedir demek eğer geçerse bekleyin 70 olacak derim ben 15 ini bekliyorum bekleyin ve görün

  38. yasmin

    Haziran 8th, 2010 saat: 7:40 pm

    arkadaşlar benim yüklü altın borcum var şu an altınlar da çok yüksek borcumu en az 3 ay içinde de ödemem lazım, sizce üç ay içinde altın düşer mi beklemeli miyim ne yapmalıyım? yardımcı olursanız sevinirim..

  39. şükrü

    Haziran 8th, 2010 saat: 8:19 pm

    50 gr altın borcumvar nezaman almalıyım

  40. selçuk

    Haziran 9th, 2010 saat: 1:02 am

    ben nişan yapacağım altın alcağım çıktı çıkacağı kadar deyip bekliyim düşene kadar dedim dahada çıktı hala düşermi die ümitlenmek istemiyorum sanırım enaz 70 i bulacak sonra yerinde sayar en fazla ben en kısa zamanda alayım en iyisi tamamen dolar ve ons fiyatına bağlı dünyada altının seyri yükselişte düğün mevsimi faln filan dinlemiyor. Hayırlısı artık

  41. candan

    Haziran 9th, 2010 saat: 12:53 pm

    Altın düşüşe geçti bu konuda ne diyorsunuz.

  42. mehmet

    Haziran 9th, 2010 saat: 2:38 pm

    Ben altın fiyatlarının daha da yükseleceğini zanetmiyorum, zira şimdiye kadarki yükselişin ana nedeni uluslararası spekülatörlerin dolar ve euro nun istikrarsız olmasından dolayı altına yönelmeleri, ancak gördüğünüz gibi dolarda toparlanma erken başladı, sıra euroya geldi. Euro da önümüzdeki ay başından itibaren belirli bir istikrara kavuşacak görünüyor. Bence elinde altını olanların satma zamanı geldi geçiyor bile…

  43. arda

    Haziran 9th, 2010 saat: 3:23 pm

    altın düşmedi cıkıyo ne yapacağız bilemiyorum altın borcu olan yandı… bizim gibi

  44. ömer

    Haziran 9th, 2010 saat: 5:07 pm

    arkadaşlar yavaş yavaş düşmeye başladı sanırım yanılmıyorsam acaba düşüşe devam edecekmi yoksa 500 ü bulacakmı ?

  45. onur

    Haziran 9th, 2010 saat: 5:45 pm

    ne diye bilirim iki düşer beş çıkar

  46. mahinur

    Haziran 9th, 2010 saat: 7:21 pm

    ewet ekonomide her zirveden sonra bir düşüş gelecektir.Fakat dünya piyasalarını gözardı etmeden bu bekleyişi sürdürmeliyiz.bence en riskli dönemdir altın alımı için.

  47. umut

    Haziran 9th, 2010 saat: 11:03 pm

    17 temmuzda düğünüm var 15 000 tl lik altın alacağım hemen yarın alayım mı 1 ay daha bekleyeyim mi ne dersiniz 1 ay sonra ne olur sizce ?

  48. yasmin

    Haziran 11th, 2010 saat: 11:38 am

    arkadaşlar altının düşüşü ile ilgili bi yorumu olan var mı? bu düşüş devam eder mi ya da ttekrardan yükselişe geçebilir mi yakın zamanda?

  49. yasmine

    Haziran 11th, 2010 saat: 11:39 am

    arkadaşlar altının düşüşü ile ilgili bi yorumu olan var mı? bu düşüş devam eder mi ya da ttekrardan yükselişe geçebilir mi yakın zamanda?

  50. marko

    Haziran 12th, 2010 saat: 1:42 am

    tabiki altın yükselişe devam edicek kafadan atmıyoruz bi bildiğimiz var adı üstünde altın merak etme altından zarar eden olmammış şimdiye dek satanlar dışında zararda olan varmı? hıııı

  51. bahahan

    Haziran 12th, 2010 saat: 12:27 pm

    Uzman gözüyle, hazitan ve TEMMUZ 2010 ayları için altındaki yükseliş ve düşüşün yorumunu yapan olursa sevinirim. Nasipte ne varsa kaşığa o gelir. Paniğe gerek yok.. selam ile..

  52. AHMET

    Haziran 14th, 2010 saat: 12:06 am

    mrb. benim düşüncem altın düşmez şuan küçük yatırımcılar yani yastık altında bulunanlar bozduruyor büyük dev yatırımcılarda altına bağlıyor neden amerika krizde avrupa aynı suanki fiaattan aşağıya düşmez ama yükselir bence şimdiden takip etsinler borcu olanlar uygun fiata bozdursun sarraftan bozdurmasın altın satacak kişiden bozdursun biraz karı olur.

  53. erdener

    Haziran 16th, 2010 saat: 4:03 pm

    selam benım bır mıktar nakıtım var ve degerlendırmek ıstıyorum suan altın alsam karlı cıkarmıyım…

  54. BARISSS

    Haziran 16th, 2010 saat: 7:34 pm

    bazı arkdaslar işkembesi cok kuvvetli 100 ü görür demiş.abuk sabuk konuşmayın milleti yanıltmayın.altın artık düşüşe geçecek.elinde altın olan satmaya başlasın yavaş yavaş.düğün sünnet olayı hikaye çok etkilemez.haziran sonu itibari ile kısa vadede düşüş.kuyumcu arkadaşlar da böyle diyorlar.bol kazançlar herkese.

  55. tolga

    Haziran 19th, 2010 saat: 1:25 pm

    Elimizde nakit para var. Acaba altına mı yatırsak, gayrimenkul mü alsak.Gayrimenkul fiyatlarının düşeceği, altının yükseleceği söyleniyor. Doğru mu acaba ,Yardımcı olacak arkadaşlar var mı?

  56. yorumcu

    Haziran 25th, 2010 saat: 1:09 pm

    Yorumcu Arkadaşlardan Birisi Yaz Aylarinda Düğünlerle Birlikte Altinin Yükseldiğini Söylemiş Bence Yanliş Çünkü Zaman İçerisinde Düğünlerde Takilmak Üzere Alinan Gram Gram Altinlar Düğün Sonunda Ev,Araba Vs Alimlari İçin Topluca Satişlar Oluyor Buda Piyasanin Düşmesine Neden Oluyor. Şimdi Diyebilirsiniz Peki Takmak İçin Alinan Altin Yükseltmiyormu Bence %1 Yükseliyorsa %2 Düşüyor. Çünkü Alinan Altin Geniş Bir Zamanda Aliniyor Birde Birçoğu Elindeki Mevcut Altini Takiyor. Buna Karşilik Bozdurulan Altinlar Küt Diye Birden Satiliyor. Benim Görüşüm Budur Arkadaşlar Sizce….

  57. metin

    Haziran 27th, 2010 saat: 3:05 am

    valla ben ne var ne yok aldım 5 kilo kadar ya herro ya merro fabrikada üretilemeyen şeyler azaldıkça değerlenmeye mahkumdur zaten değilse yandık

  58. yarumcu4

    Haziran 27th, 2010 saat: 12:22 pm

    selm ben kredi kartı ile altın almak isitiyorum sizce verşirlerimi

  59. ramazan

    Haziran 27th, 2010 saat: 2:51 pm

    peygamber efendimiz S.A.V. çoğunluk ne derse doğrusu odur arkadaşların çoğu yatırımdan yana bece çok yükselmesede öyle boylu boyunca düşmez anladım bizdeki talih kör salihse ne gelir elden

  60. mustafa taşpınar

    Haziran 27th, 2010 saat: 7:58 pm

    arkadaşlar sizlerde benim gibi yorumların tamamını okumuşsunuzdur eminimki kafanızda bir sürü soru işareti kaldı kimisii düşecek kimisi cıkacak demiş burada bu işe son noktayı ben koyuyorum altın fiyatları yükselişine devam edicek +elinizdeki paranızı vakit kaybetmeden külce altına yatırım yapabilirsiniz işlenmemiş altın sizlere alım ve satımlarda daha az kayıplan bol kazanç sağlıyacaktır ve küçük altın 150 tl 170tl yi zorlar buna sebepse petrol varil fiyatlarının yükselişi sebep vermektedir … şimdiden bol kazançlar beni dinleyen köşeyi döner .bende yatırımlarımı 24 ayar külçe altında değerlendiriyorum küçük iniş çıkışları takip ederek alım satım yapıyorum…

  61. çiğdem

    Haziran 28th, 2010 saat: 7:40 pm

    altın en az 6ay 1 sene bekletildiğinde asla zarar getirmez tarihini inceleyeilirsiniz
    altının üstüne bir yatırım düşünemiyorum türkiye şartlarında en karlı yatırım aracı altındır….

  62. murat

    Haziran 29th, 2010 saat: 4:49 pm

    altının fiyatını TL bazında tartışmak çpk anlamlı değil, ons fiyatıyla değerlendirmek lazım. 2010 sonuna doğru altının onsu 1300′ü rahatlıkla bulur. FED’in faiz artırımıyla beraber 2011 başlarından itibaren hızla düşüşe geçer. yüklü miktarda altın alan yatırım bankalarının fon yöneticileri her türlü spekülasyona rağmen satacak birileri bulamayacak, altının bir de taşıma maliyeti var. 2011 ilk ayı içinde onsu 1050 dolar bulur. dolarda seçimler, siyasi riskler nedeniyle 1.6- 1.65 bandında seyreder. o zaman altının tl karşılığı 54-56 lira olabilr. benim senaryom orta vadede bu yönde. tabi en doğrusunu Allah bilir.

  63. ayşe

    Haziran 29th, 2010 saat: 5:43 pm

    altın yükselir diyenler büyük bir ihtimalle kuyumculukla uğraşanlar ben buna katılmıyorum arkadaşlar daha fazla yükseleceğine inanmıyorum….

  64. ömer

    Haziran 30th, 2010 saat: 1:48 pm

    her halde altın fiyatları düşecek

  65. murat

    Haziran 30th, 2010 saat: 3:18 pm

    altının yükselmesi kuyumculara yaramıyor ki yükseleceği yönünde spekülasyon yapmak istesinler. fiyatların aşırı yükseklği yüzünden kimse altın almıyor, kuyumcuların bazıları günlerce siftah yapmıyor, kapalıçarşı da kapanan çok kuyumcu var son dönemlerde…

  66. nur

    Temmuz 1st, 2010 saat: 12:37 am

    Bugün altının fiyatları 1230-1240 arasında oldukça uzun süre ( 3 gündür )oylanadı ve bir yön belirleyemedi ki eğer yükselecek olsaydı onu hiçbir şey engelleyemezdi ve yükselirdi. Bu nedenle bana göre altın fiyatları düşmeye başlıyor. Özellikle de FED’in faiz arttırıma gideceği söylenen ( yeni yıl ile birlikte ) zamandan sonra tekrar 55 civarında 1000-1100 ons aralığına dönecektir.

  67. murat

    Temmuz 1st, 2010 saat: 4:19 pm

    altının panzehiri faizdir. faizlerin kıpırdama başlaması bile altının çok sert düşmesineneden olacak. zaten yeterince altın balonu şişti, eninde sonunda patlayacak. bazı analistler altın 3000 dolar olacak, 5000 dolar olacak diye yorum yapmaya başlamışsa yükseliş trendinin sonuna gelindi işaretidir. yüksek fiyattan aldıkları altınlara alıcı bulup enayi silkelemek. bu seviyelerden kısa-orta vade düşünenler için altın almak çok riskli. bu fiyattan alanlar eşekten düşmüşe dönebilir. kısacası altın tehlikeli bir yatırım araco hali,ne gelmiş durumda.

  68. cenk

    Temmuz 2nd, 2010 saat: 5:44 pm

    2 temmuz ıtıbari ile altın gr.60 sevıyelerıne kadar gerıledı şuan almak mantıklımı yoksa dahada duşer fıkrı onplandamı sıze gore arkadaşlar..yorum yaparsanız sevınırım

  69. nur

    Temmuz 3rd, 2010 saat: 10:57 pm

    1 Temmuz tarihinde Amerika’da borsa açılışı itibariyle altın düşmeye başladı. ( 30 Haziran’ı 1 Temmuz’a bağlayan gece yarısından sonra da yazdığım gibi yükseliş olmayacağını düşünüyorum. )2 Temmuz cuma günü de biraz toparlandı ama yine de 1215 onsu ve daha sonrasında da 1225 onsu geçmesi gerekirken bu noktaları kıramadı. Bu nedenle de gücünü devam ettirmedi ki aslında bunu söylemek için erken de denebilir (en az iki gün bu noktaları kırıp kıramadığına bakmak lazım ki pazartesi de sanırım Amerika borsası tatil; bu nedenle de salı gününe bakmak lazım )ama ben ERKEN demiyorum.Bana göre bu noktalardan alım yapmak gereksiz. Yukarıdaki yorumumda da yazdığım gibi 1000-1100 aralığına gelecektir ons…

  70. murat

    Temmuz 4th, 2010 saat: 1:24 pm

    halk arasında ‘hasat zamanı altın fiyatlar düşer’ diye bir anlayış var. düğün mevsimleri bu döneme denk gelmesine rağmen nedense bu dönemlerde altın genelde düşer, pek düşmese de artma olmaz en azından, yatay seyir çizer. zaten altın yükselişine fiziki alım değil, fonlar kanalıyla yapılan nakdi alımlarneden oluyor. düğünlerden elde edilen altın düğün ertesi taksitler, masraflar için bozduruluyor. son yazdığım yorumda altın onsu 1.250 lerde seyrediyordu. 1-2 gün sonra adeta kamikaze dalış yaptı. kastettiğim düşüş bu değildi. 2-3 aylık kısa vadede ort. yüzde 6-8 kar yapmak için bence ağustos ortalarını beklemek gerek. alım için erken.tahminin yaz aylarının sonuna doğru ons 1100-1150 dolar arsında bir yerde seyreder. belki de 1080 dip yapar. eylül sonu- ekim başlarında yeniden tırmanışa geçebilir. yıl sonuna doğru hedef 1300 dolar. 2011 başlarnda faiz artırımlarıyla beraber altın fiyatları tepetaklak olabilir…

  71. kadir

    Temmuz 6th, 2010 saat: 11:44 am

    altın hem yaırım hem süpekilatif bir yatırım emtiası oluverdi tam bir kumar aracı lazımdı elle tutulur yarattılar bunu parabirimlerine güveni azalttılar dünyanın para birimi altın populerleşti şu an yön belli ama tam bir kumar oldu doları çekip ons düşebilir veya pariteden oyun oynayabilir yani tam bir pusu ortamı var

  72. metin

    Temmuz 7th, 2010 saat: 10:34 am

    Altın asırlar boyu değerli bir alışveriş aracı ve kendi başına ayrı bir değer olarak varlığını korumuş ve günümüze gelmiştir.Altını sadece bir yatırım aracı olarak değerlendirmek yanlış olur.Aynı zamanda değerli bir madendir.Ona maden olarak bu değeri kazandıran sadece dünyada az oluşu ve çıkarma maliyeti değildir.Günümüzde teknolojik ürünlerde (uydu,elektronik parça,süs eşyası vs.) kullanılan önemli bir maddedir.Ama günümüzde spekülatörler içinde bir araç haline gelivermiştir.Tek anlayamadığım 20 yıllık bir süreçte fiyat ve değer olarak abd doları karşısında sabit kalmış hiç artış göstermemiştir.Ne zamanki krizler ve savaş çanları çalmaya başlasa ani refleksle çıkışlar yakalayıp aynı hızda tekrar düşmüştür.Şimdi bu iniş çıkışlardan en fazla kar eden kimlerdir buna bakmak lazım.Bence altın maden olarak ve kullanım çeşitliliği açısından gerçek değerine henüz ulaşamamıştır.Fakat yükselişinde süreceğinden şüphelerim var.Yükseliş derken çok hızlı bir artış olasılığını kastediyorum.Bence ufak çaplı yükseliş trendi devam eder.Bu çok iyi bir kar getirmeyeceği ama enflasyon oranında paranın değerini koruyacağı anlamına gelir.Yinede altında bir fiyat belirlemek ve şu aralıkta şu olur demek bizim yapabileceğimiz bir şey değildir.Bunu yapma olasılığı elbet vardır.mesela büyük yatırımcılar bu yönü istedikleri zaman belirleyebiliyor.Yüksek miktarlarda bir gecede saniyelik alımlar gerçekleştiğini gördüm.bu alımların ardından fiyat sanki ivme kazanmış bir araç gibi gitmeye devam etti.Ve durma noktasında büyük satışlarda gelerek fiyat eski seviyeninde altına indi.Bu aradaki farkı kazanan o ivmeyi sağlayan kişi yada kişilerdir.Kaybeden ise çıkış sürecinde alan küçük yatırımcı olur.Panikleyip sattığında alış fiyatının altına çoktan inmiştir.ve ufak bir zarardan birşey çıkmaz deyip elden çıkarır.Bu yüzden her zaman ne olursa olsun yatırım aracnız ani hareketlerden kaçınmalı ve sabırlı olunmalıdır.Ancak altında bu çok daha uzun süreler alabilir.bunu göze alabiliyorsanız yatırım yapın derim.

  73. murat

    Temmuz 8th, 2010 saat: 8:59 am

    bence altın da yine oyunlar oynanıyor küçük yatırımcıların altınlarını satmaları büyük yatırımcılarında bunları toparlayıp kar edeceğini düşünüyorum.Yani yine oyunlar başladı…..

  74. mustafa

    Temmuz 8th, 2010 saat: 4:46 pm

    Arkadaşlar kimse altınlarını satmasın ve şu anda altının gramı 60 lira ben 1 – 1.5 senedir altını yakın takip ediyorum.geçen senelerde 48 di bi çıktı 54 oldu biraz 52-53 gibi durdu bidaha çıktı 58 oldu. 56-58 arası gezindi bıraz bidaha çıktı ve bu çıkış 3 hafta önce oldu 64 oldu. şimdi 60 larda geziyor, yani kısacası altın büyük adımlar atıyor biraz kendini çekip 1-2 lira gibi duruyor duruyor bir anda patlama yapıyor. bu yazımı yazmadan öncede altın alışı yaptım,birikmiş biraz daha param olsa şu anda onlada altın alırım,Altın şu anda beni alın diye bekliyor ve inanın beni dinleyenler hiç pişman olmayacak. ama tabi kısa yatırımlar her zaman risklidir. dikkatli olun

  75. nur

    Temmuz 8th, 2010 saat: 7:33 pm

    Ben de altın 1100 onsun aktına gelecekti diye düşünüyorum. Alım yapmak için bu sakin seyrin gidişatına bakmak gerekir.

  76. nur

    Temmuz 9th, 2010 saat: 9:14 pm

    Ayrıca da bankalar elindeki altın fonlarını elden çıkarıyorlar ki böyle bir durumda da çıkması beklenemez bence…

  77. yorumcu1

    Temmuz 10th, 2010 saat: 1:40 am

    yukarıdaki yorumlara baktımda arkadaşın bitanesi 70 olur filan demiş sonraki yorumlarında düşecek demiş hangisi doğru bunun önce 70 olur diyosun sonra düşer diyorsun çok biliyorsunuz ya herkes bi şeyler sallamış.kimisi yok 3000 dolar yok 5000 dolara çıkar onsu demiş bişey bilmiyonuz konuşmayın ne oldu bugün 59 a düştü bekle 70 e çıkar boş boş yorumlar yapıpta milletide zarara sokmayın bildiğiniz bişey varsa kendiniz yapın millete boş vaadler vermeyin.arkadaşlar en iyi kendi bildiğinizi yapın boş verin bu yorumları akılları varsa kendilerine saklasınlar

  78. m.murat

    Temmuz 11th, 2010 saat: 5:24 pm

    yanlış anlaşılma olmuş, isim benzerliğinden dolayı. iki farklı murat. var. 62, 65, 67 ve 70. yorumlar bana ait. altın 70 lira olur diyen 37. yorumdaki murat ben değilim. bundan böyle ‘m. murat’ ismiyle yorum yollarım..

  79. orhan

    Temmuz 12th, 2010 saat: 11:32 am

    peki arkadaşlar en iyi altın yatırımı neyle olur.çeyrek altınmı alınmalı ne alınmalı?

  80. yorumcu2

    Temmuz 12th, 2010 saat: 1:45 pm

    yorumcu 1 dogru söylüyo aynen katılıyorum yukaridaki yorumları bende okudum ipini koparan sallamış yazık sizi dinleyen olduysa …. vebali size herkez bildi en iyi şeyi yapsın arkadaşlar kimse kimsenin vebalini almasın dügünü olacak arkadaş ne yptı acaba allah yardım etsin saygılar herkese

  81. m.murat

    Temmuz 13th, 2010 saat: 8:06 pm

    son 3 yıldır altına yatırım yapmak sinir bozucu bir hal aldı. Ya alıyorsun, meğer spekülatörlerin gazına gelip yüksekten aldığın için düşmese de pek yükselmiyor. aylarca taşıma maliyetinden kurtulmak için ufak bir kıpırdanışta satıyorsun, meğer yükseliş terndine girmiş altın, trenden indiğine yanarsın. Ya da biraz düşünce ‘daha da düşmez, dip seviyesi burası deyip alışa geçersin, bir bakmışsın 1 hafta daha bekleseydin aynı parayla 100 gr. altın daha alabilirdin, bu da 6000 tl. fazla para verdin demek. sonra da isyanlara binip ruh sağlığı bozmaya ramak kalmış. para zor kazanılıyor, altına yatırımda da öyle. altında amatör yatırımcı pek kazanmaz,’profesyonel piyasa oyuncuları’ denen çakallar kazanır. uzun vade de altına yatırım yapmak yani aldıktan sonra tekrar hiç satım-alıp yapmama durumunda sanılanın aksine aslında enflasyona karşı pek kazandırmıyor, hatta negatif reel getiri sağlıyor. bunu finans uzmanları söylüyor. iyisi mi altına bulaşmayın….

  82. çiğdem

    Temmuz 15th, 2010 saat: 12:08 pm

    arkadaşlar.bencede altın yükseleceğe benzemiyor.zamanı geldi de geçiyor bile elden çıkarmalıyız ne var ne yoksaa.

  83. çiğdem

    Temmuz 15th, 2010 saat: 12:10 pm

    yükselmez bu altın bence.ama genede insanın ne kadar yicek ekmeği varsa o kadar yer.

  84. derya denizz

    Temmuz 15th, 2010 saat: 2:46 pm

    ben yatırım için altın almak istiyorum uzun vadeli 2yıl bozdurmam alayımmı yoksa düşmesi için biraz bekliyeyim mi.. bilgi verirseniz sevinirim tşkr ler..

  85. eren

    Temmuz 16th, 2010 saat: 10:29 am

    07.07.2010 da bir bankada altın hesabı açtım 6000 tl.lik altın aldım bu işlerden hiç anlamam yanlışmı yaptım acaba ne yapmamı önerirsiniz.

  86. Gecelerin Yargıcı

    Temmuz 16th, 2010 saat: 11:32 pm

    Merhaba arkadaşlar ben altının uzun vadede kazandıracağını düşünüyorum. Yine her zamanki gibi suni bir iyileşme oluşturdular piyasalarda. Dünya ekonomisi ve siyaseti belirsizliklerle dolu. Bence haftaya stres testleri açıklandığında iyi açıklanırsa altın fiyatları düşer, kötü açıklanırsa uçar. Haftayı beklemek mantıklı gibi görünüyor.

  87. tuteme

    Temmuz 17th, 2010 saat: 8:43 am

    arkadaşlar herkez bi yorumdur tutturmuş kimse bir analiz yada bir araştırama ile gelmiyor yani ben şöle düşünüyorum la bu işler yürümüyor varsa mikro ve makro ekonomiyi izleyen ve analiz edebilcek biri aynı zamanda para ve maliye politiklarını takip eden o desin şöle şöle bilmiyorum yarım saattir yazılanları okudum sadece zaman kaybı

  88. devrah

    Temmuz 17th, 2010 saat: 8:19 pm

    arkadasllar altın 4…5 haftalık surecte durgulugunu koruyacak gıbı gorunuyo bır belırsızlık var yaz sonunu bekleyelım bence onuzu daha rahat goruruz.

  89. nur

    Temmuz 18th, 2010 saat: 12:29 am

    YORUMCU 1 ismiyle yazan kişiye söylemek istediğim bir şey var. Piyasaya yön veren insanlar bile yanılabiliyorlar. Burada yazılar yazan bizler sadece düşüncelerimizi paylaşıyoruz. Bu kadar tepki fazla değil mi sizce… Bu altın öyle bir şey ki her gün takip edilmesi gereken ve yorumları değerlendirerek fiyatı hakkında fikir oluşturulması gereken bir yatırım ki şu an ben de daha önce yaklaşık 50 milyarlık altın bozduğum ve şimdilerde de almayı kovaladığım için her gün takip ediyorum ki bu nedenle de yukarıdaki yorumları ( 66, 69, 75, 76 ) yazma şansım olabiliyor. Burada herkes sadece kişisel görüşlerini yazıyor ki sizler de araştırarak kararlarınızı verseniz en iyisi aslında. ORHAN isimli kişi için de kesinlikle çeyrek almasını tavsiye edemeyeceğim. Çünkü o altınlarda darphane baskısından dolayı işçilik var ve de onu bozdurduğunuzda hem bu para düşülüyor hem de kuyumcunun da bir karı olacak ki o düşülüyor ve bu nedenle de oldukça zarar ediliyor. Ne almak gerekir derseniz 1000 geramlık bir altında 995 gramlık saf altın olan -24 ayar yani- altın parçaları satılıyor. İstediğiniz gramajda alabilyorsunuz ve de zeytinyağı tenekesinin bir yüzeyi gibi bir görünütüsü olan İŞLENMEMİŞ altın alabilirsiniz. ( Ha unutmadan kuyumcu tabi bunu da bozdururken yine karını alıyor ama çeyrekteki kadar bir kar kesinlikle alamıyor. Ayrıca bir de darphane baskısından dolayı oluşan zarardan kurtulmuş oluyorsunuz.) Onu da kuyumcudan alabiliyorsunuz fakat onlara HAS ALTIN derseniz onlar bunu anlarlar. DERYA DENİZ isimli kişi için de söylemek istediğim şey şu: Bence altın almak için daha doğrusu karlı bir alım yapmak için şu sıralar uygun zaman değil. Çünkü 55 ler civarında bir yerlere gelme ihtimali çok yüksek. Bu noktalara gelmese bile de bu fiyattan alım yapmak anlamlı değildir; zarar etme ihtimaliniz çok yüksek; çünkü altının fiyatı olması fgerekenden hala yüksek bir değerde. Bu gibi işlerde önce alırken kazanmış olacaksınız ki karınız fazla olsun. BANA GÖRE diğer yorumlarımda da yazdığım gibi çıkma olasılığı yok. Bu nedenle de ALIM YAPMANIN ZAMANI DEĞİL BENCE…

  90. umut

    Temmuz 18th, 2010 saat: 3:53 pm

    arkadaslar almanyada yasiyorum ve yasadigim sehirde almanyanin en büyük altin üretim fabrikasi degussa var.burda üretim ve stok bölümünde calisan bir arkadasimdan aldigim cok önemli bir bilgiye göre 5 ton stoklu calisan fabrikada su an stoklar bitmis durumda ve siparisler hazineye yetistirilemiyormus.sanirim bu önümüzdeki günlerde piyasa taleplerini karsilayamamak anlamina geliyor ki bu da altinin sert cikislar yapacagi anlamina gelir.bugünden yarina kisa vadeli bir yatirim degildir altin. uzun vadede zarar eden görülmemistir altinda.

  91. m.murat

    Temmuz 20th, 2010 saat: 1:07 pm

    değerli yorumlarınız için teşekkürler Nur hanım, altın fiyatlarının kolay kolay kestirilemeyeceği gr. külçe fiyatının 54-56 arasına kadar inebileceğine ben de katılıyorum. Ben de sizin gibi yüklü miktarda ( 150.000 tl’lik) altın almıştım krizin başlangıç zamanında ama fazla kar edemeden satınca büyük kardan (30.000 tl) oldum. o zamandan beri tekrar düşükten altın almak için fırsat kolluyorum ama nafile. bu altın alma hırsım altın alamadığım için altına altını önceden alanlara kinlendim.:)) şu an bu yazıyı yazdığımda altın onsu 1177 dolara kadar inmiş durumda. belki bu sefer düşüş trendine girmiş olabilir. 70 nolu yorumumda Ağustos ortasını bekleyin demiştim alım için, senaryomun ilk aşaması gerçekleşebilir.

  92. yorumcu1

    Temmuz 22nd, 2010 saat: 1:58 pm

    sevgili m. murat arkadaşım öncelikle şunu belirteyim ben burada hiç kimsenin ismini vererek veya bilmem kaçıncı yorumcu şöyle sallamış böyle sallamış demedim yani ben burda kimsenin ismini veripte yorum yapmadım sadece bazı arkadaşlar şöyle demiş böyle demiş dedim yani herhangi bir şahsa sen dedin diye saldırıda bulunmadım o yüzden kendini savunma gereği duymana gerek yok.nur hanım size gelince benim tepkim düşüncelere değil kesin konuşanlara o arkadaş kesin bir dille “BEKLEYİN GÖRÜN” demiş yani kesin bir dille konuşmuş yani benim tepkim buna.Elbette herkes yorumda bulunabilir düşüncesini söyleyebilir ama kesin diye birşey yoktur.tabiki herkes yüzde yüz doğru tahminde bulunacak diye birşey yok ama çok biliyormuş gibi kesin cümleler kullanmayalım lütfen.

  93. kemal

    Temmuz 25th, 2010 saat: 1:18 pm

    arkadaşlar benim elimde 2000tl kadar bir nakit para var ve altın almayı düşünüyorum sizce almalımıyım yoksa biraz daha beklemelimiyim fazla bi bilgim yok bana yardımcı olursanız sevinirim

  94. BORANKAY

    Temmuz 26th, 2010 saat: 4:44 pm

    Biz toplum ve millet olarak ne kadar gereksız yazısan ve konusan bırılerı olduk…
    Her seyımız konusmalarımız gıbı bos…
    ÜLKELER para bırımlerını olustururken veya dunya uzerınde degerını belırlerken rezervlerınde bulunan degerlı metallerın yıllık tonaj cıkısına ve ellerınde bulunan mıktara bakarlar
    yanı nekadar degerlı metal okadar para basar ve dunya uzerınde deger olusturulur… ALTIN eskısı gıbı cok muthıs kazandıran yatırım aracılıgından cıkmıstır
    Fakat cok onemlı bır husus vardır
    Avrupa ulkelerı kırızı yasamakta ve ekonomılerı ve bankaları sallanmaktadır
    ıste altın bu durumda gelecek verebılecek bır yatırım aracı olmaya devam etmektedır..
    Ayrıca her dunya savası bır ekonomık kırız sebebıyle cıkmıstır su an kı kırız cok kuvvetlı ve etkılıdır
    Ulkeler temkınlı oldugu ıcın belırsızlık herseyde oldugu gıbı altın dada devam etmektedır
    TEŞŞEKKURLER….

  95. batuhan42

    Temmuz 27th, 2010 saat: 6:14 pm

    Arkadaşlar bu altın fiyatları daha ne kadar düşer 64 TL den döndü daha düşermi yoksa bundan sonra kendini toparlayarak yükselişe geçermi altın alacağız korkar olduk

  96. mehmet

    Temmuz 27th, 2010 saat: 6:25 pm

    mrblar bir miktar altınım var ve satıp satmamakta kararsızım hala düşmeye devam mı edicek yoksa yine yükselişe mi geçicek ve bu altın hakkında hiç bi bilgiye sahip değilim yardımcı olursanız sevinirim tşkler

  97. yalçın

    Temmuz 28th, 2010 saat: 2:35 am

    Arkadaşlar tahminimce Ağustos un sonuna kadar pek yükselme olmaz altında.Eylülden itibaren yükselişe geçebilir.Ama gram ı 55 TL inerse bence alınabilir.

  98. Vahit

    Temmuz 28th, 2010 saat: 12:32 pm

    Altınla fazla işim yok.200 gr.borcum var.Sanırım altınla bu kadar haşir neşir olmak bizim gibi toplaumların bir özelliği.Bakıyorumda herkes uzman olmuş;ama kimsenin bir şey bildiği yok.Elinde altını olan yükselecek derken,olmayan düşecek diyor.Altın kartellerine para kazandırmayı bırakalım,kendi paramıza dönelim,gece gündüz sitres yaşamayalım.Altınla uğraşanların sonu iyi olmuyor,isterseniz tarihe bir göz atın.

Görüşünüzü belirtmek ister misiniz?


* Yorumun tamamını büyük harflerle yazmak yasaktır. Lütfen Türkçe kurallarına uymaya özen gösteriniz. Sadece konu hakkındaki görüşünüzü belirterek, ihtiyaç duyarsanız konuyla ilgili soru sorabilirsiniz.

* Eğer kutucuklara yorum yazamıyorsanız ilgili kutucuğa sağ ardından sol tuşla tıklayınız.